لمینیت دندان چیست؟

لمینیت دندان: یکی از بیشترین مراجعاتی که افراد به دندانپزشکی می شود برای بهبود و ترمیم زیبایی دندان است. بعد از درمان دندان های پوسیده و خراب، درمان زیبایی دندان یکی از پرطرفدار ترین نوع کار دندانپزشکی است. داشتن لبخندی زیبا یکی از ویژگی‌ جذاب و منحصر به فردی است که امروزه طرفداران زیادی به دنبال خود دارد. زیبایی دندان‌ها تاثیر‌گذار‎‌ترین عامل برای داشتن لبخندی زیبا است.

یکی از راه‌هایی که در داشتن دندان‌های زیبا کمک می‌کند، لمینیت دندان است. در این روش به کمک موادی با همرنگی دندان و یا رنگ سفید ، ایرادات مختلف دندان مثل فاصله‌های زیاد بین دندان‌ها و یا شکل ظاهری اصلاح می‌ شود. درمانهای زیبایی بمنظور اصلاح مشکلات دندانی کاربرد دارند و امکان اصلاح مشکلات اسکلتال مربوط به بیس فک وجود ندارد. بنابراین در افرادی که بدلیل مشکلات فک ، دندانها متقارن ندارند، با انجام درمانهای زیبایی فقط می توان تا حدودی وضعیت موجود را اصلاح کرد که روابط دو فک اجازه بدهد.
روکش لمینیت دندان پوششی نازک از جنس پرسلن و یا سرامیک می باشد که توسط متخصص دندانپزشکی زیبایی به دندان ها چسبانده می شوند و ظاهر زیباتری را به دندان ها می دهد. برای انجام کار لمینیت دندان مقدار خیلی کمی از مینای دندان را برای آماده سازی تراش میدهند تا لمینت به راحتی و یا درستی به دندان پیوند بخورد.
لمینیت های سرامیکی پوسته های نازکی از جنس سرامیک است که مانند لنز روی سطح بیرونی دندان چسبانده می شوند تا مشکلات ظاهری دندانها مثل:
فاصله بین دندان
پوسیدگی دندان
بدرنگی دندان
شکستگی دندانها و نامرتبی دندانها را اصلاح کند.

نوشته قبلی

چه کسانی می توانند ایمپلنت را انجام دهند؟

نوشته بعدی

نحوه مراقبت از ایمپلنت دندان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *